Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Potenciál výtvarné tvorby pro seniory
Nosková, Klára ; Uhl Skřivanová, Věra (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Diplomová práce je věnována tématu potenciálu výtvarné tvorby pro seniory. Cílem teoretické části práce je vymezit základní teoretická východiska týkající se seniorské populace a ve stručnosti seznámit s možnostmi a specifiky vzdělávání seniorů. Práce se ve stručnosti zabývá i současným stavem edukace seniorů na poli výtvarného umění a výtvarné tvorby. Cílem empirické části je provázet téma seniorů s výtvarným uměním a prezentovat výzkumnou sondu, která přímo zkoumala výtvarnou tvorbu seniorů, jejichž osobnosti jsou pak blíže představeny díky vlastní tvorbě. V diplomové práci jsou nastíněna teoretická východiska o seniorské populaci a jejich edukaci v obecné rovině, blíže jsou pak senioři představeni díky autorské tvorbě. Ta se týká náhledu do konkrétního prostředí jednotlivých seniorů, kteří jsou účastníky výzkumné sondy. Těžiště diplomové práce leží v kvalitativním výzkumném šetření, které se týká výtvarné tvorby seniorů na základě přímé spolupráce s jednotlivými osobami. Pro vyhodnocení dat je využito metody otevřeného kódování. Jako hlavní cíl výzkumu bylo stanoveno zmapovat konkrétní osobnosti seniorů a nalézt specifika jejich výtvarného projevu. Výzkumné nálezy byly shrnuty do závěrečné zprávy. Výsledky výzkumné sondy mohou pomoci ve zlepšení přístupu a ulehčení práce se seniory v oblasti...
Socializace jako celoživotní proces
SÁDLÍKOVÁ, Eliška
Obsahem práce je uchopení socializačního procesu napříč celoživotní dráhou z pohledu začleňování jedince do společnosti. Přes nastíněnou problematiku sociali-začního procesu z pohledu sociálních věd práce postupně přechází do etapy dětství. V ní je kladen důraz na nastartování socializace u jedince skrze primární socializaci. Přes zvláštnosti a specifika socializace v obdobích dětství a dospívání, ve kterých postupně nastupuje i sekundární socializace, se práce postupně ubírá ke stěžejní části. Tou je uchopení dospělosti a stáří. V nich je rozlišován kontrast, který se promítá právě v procesu soci-alizace. Dospělost je jmenovatelem produktivního věku v kontrastu se stářím jakožto věku zkušeného, který disponuje větším kapitálem volného času. V práci je posuzová-no začleňování dospělého člověka a seniora skrze vzdělávání a preventivní programy na pozadí dnešní doby. V závěru práce identifikuji prostřednictvím zkušeností z Attaveny, o. p. s. navyšování kompetencí u jedinců, kteří tuto organizaci navštěvují za účelem snazšího a lepšího integrování do společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.